همکاری مدترونیک با شرکت کوالکام لایف برای تولید دستگاه نظارت مداوم بر قند خون برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

 26 مه 2016- شرکت مدترونیک با یکی از شرکت های تابعه ی شرکت کوآلکام لایف برای توسعه ی یک مانیتور مداوم قندخون کم هزینه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 همکاری خود را آغاز کرد.

 شرکت مدترونیک حدود نیمی از بازار دستگاه های مانیتور مداوم قندخون یا  CGMرا در سراسر  جهان در دست دارد. این تکنولوژی به طورمعمول مورد استفاده ی بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 است اما در حال حاضر تبدیل شدن به دستگاهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع  2 می باشد.

انتظار می رود این همکاری جدید منجر به تولید یک دستگاه مانیتور قندخون یکبار مصرف و ارزان قیمت شود. در حال حاضر تقریباً 400 میلیون فرد مبتلا به دیابت نوع 2 درسراسر جهان وجود دارد و این ابزارها برای اکثریت قریب به اتفاق افرادی تولید می شود که به فن آوری نظارت فردی برمقدار قندخون خود دسترسی ندارند.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نظارت فردی بر مقدار قند خون از طریق دستگاه های گلوکومتر غالباً به دلیل مشکلات مالی امکان پذیر نیست برای مثال در بریتانیا، تنها  برای  بیماران  تحت درمان با انسولین  این گونه تجهیزات رایگان است و این موضوع همه ی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را در بر نمی گیرد. عدم کنترل فردی قندخون می تواند خطر ابتلا به عوارض مرتبط با دیابت را افزایش دهد.

Laura Stoltenbergمعاون درمانهای غیرتهاجمی دیابت در شرکت مدترونیک می گوید: ما معتقدیم که مقدارقندخون علامت حیاتی سلامت افراد دیابتی است، چشم انداز ما تبدیل مانیتورینگ مداوم به یک مراقبت فردی برای عموم افراد مبتلا به دیابت استف این کار موجب آزادی بیشتر برای ادامه ی درمانهای  فردی و سلامت بهتر این افراد می شود. او افزود: هدف از این همکاری تولید سیستم های CGMجدید و خلاقانه ای با قیمت ارزان و مقرون به صرفه است که مدیریت دیابت نوع 2 را بصورت اساسی تغییر خواهد داد .

مدترونیک رهبری بازار CGMرا به عهده دارد درحالیکه شرکت کوآلکام لایف واقع در سن دیگو مسئول ارائه ی فن آوری ارتباطات در این  پروژه است.

Rick Valenciaرئیس شرکت Qualcomm Lifeمی گوید: آنچه ما انجام می دهیم کمک به شرکت مدترونیک درتوسعه ی الکترونیک و فن آوری های ارتباطی در یک سنسور واقعی است. هدف شرکت  مدترونیک استفاده از CGMsتوسط پزشکان و بیماران برای مدیریت بهتر دیابت نوع 2 است.

 Stoltenbergمی گوید: راه حل های ما فراتر از ارائه ی اطلاعات است ما نتایج را بصورت خود کار به پزشک ارسال کرده و در تصمیم گیری بالینی از او حمایت می کنیم تا یک برنامه ی مراقبت شخصی را برای بیمارخود طراحی کند. این دستگاه بعد از ساخت به FDAبرای تصویب ارائه خواهد شد و سپس به بازار عرضه می شود، بنابراین ارائه ی آن به بازار، چندسال زمان می برد.

یک رقیب دیگر برای دستگاه های CGMشرکت مدترونیک ، CGMهای شرکت DexComاست این شرکت درسال گذشته اعلام کرد با همکاری با شرکت گوگل مشغول تکمیل CGMهای کوچکتر و ارزان قیمت با فن آوریهای موجود می باشد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/may/medtronic-partners-with-qualcomm-life-to-develop-cgms-for-type-2-diabetes-99725601.html